12/12/11

Οι Τράπεζες στα MEDIA 16-30/11/2011 - [matrixBANKS ] Report

Η δεκαπενθήμερη ανάλυση περιεχομένου των Μέσων αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη παρουσίαση της εικόνας των τραπεζών στα έντυπα και ηλεκτρονικά Μέσα (Τηλεόραση, Ραδιόφωνο, Τύπος). Σε συνεχή βάση από τον Απρίλιο του 2009 το [matrixBANKS] Report προσφέρει συστηματική, ολοκληρωμένη και αντικειμενική ενημέρωση για την εικόνα που μεταφέρεται στο κοινό από τα ΜΜΕ και επηρεάζει την αντίληψη του για τις τράπεζες.
Παράλληλα, με ένα σύνολο δεδομένων που ξεπερνά τις 200.000 αναφορές έχει τη δυνατότητα να αποτυπώσει τις διαχρονικές τάσεις των ΜΜΕ και να εμβαθύνει σε εξειδικευμένα θέματα ή επικοινωνιακές κρίσεις για την τράπεζα ή τον ευρύτερο τραπεζικό τομέα γενικά. 

[matrixBANKS ] Report – Οι Τράπεζες στα MEDIA 16-30/11/2011

Σταθερά «αρνητικό κλίμα» για τις τράπεζες.
Έπαιξαν «δυνατά» :
  • Τα αποτελέσματα 9μήνου των τραπεζών
  • Οι χορηγήσεις δανείων στα πολιτικά κόμματα

Για άλλο ένα δεκαπενθήμερο τα ποσοστά των αρνητικών σχολίων είναι ιδιαίτερα υψηλά. Οι μειώσεις των αποδοχών των εργαζομένων στις τράπεζες, οι χορηγήσεις προς τα πολιτικά κόμματα και η έκθεση των τραπεζών στα κρατικά ομόλογα ήταν τα θέματα που συνεισέφεραν κυρίως στην αρνητική εικόνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο για μία ιδιωτική τράπεζα τα θετικά σχόλια ήταν περισσότερα από τα αρνητικά.


Συνολικά καταγράφηκαν 2.866 ονομαστικές αναφορές στις τράπεζες που καλύπτονται από την έρευνα.
Η πλειοψηφία των αναφορών συνδέθηκαν με την ALPHA BANK (20%) ενώ ακολουθούν η ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ (17%) και η  EUROBANK (16%).
ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Οι αναφορές που συνδέονται με το ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ βρέθηκαν στην πρώτη θέση. Κατά κύριο λόγο αφορούν την πορεία των τραπεζικών μετοχών.
Ακολουθούν οι αναφορές στα ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ θέματα των τραπεζών, με έμφαση στις επικείμενες μειώσεις των αποδοχών των εργαζομένων.
Στην τρίτη θέση βρίσκονται αναφορές στις ΕΞΑΓΟΡΕΣ/ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ στον τραπεζικό κλάδο, με έμφαση στη συγχώνευση της ALPHABANK με την EUROBANK.
Τέλος, στην τέταρτη θέση βρίσκονται αναφορές στις ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ των τραπεζών και θέματα που είτε αφορούν προσωπικά τους διοικητές/προέδρους  είτε διοικητικά στελέχη είτε τις διοικήσεις συνολικά
ATEbank: Οι μειώσεις των αποδοχών των εργαζομένων της τράπεζας συγκέντρωσαν τις περισσότερες αναφορές. Ακολουθούν οι χορηγήσεις της τράπεζας προς τα πολιτικά κόμματα, τα αποτελέσματα 9μηνου, η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της τράπεζας, το πρόγραμμα αναδιάρθρωσής της, η πορεία της μετοχής της, η έκθεσή της σε κρατικά ομόλογα, η παρακράτηση επί των αγροτικών επιδοτήσεων και οι θυγατρικές της. 

ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ: οι μειώσεις των αποδοχών των εργαζομένων στην τράπεζα συγκέντρωσαν τις περισσότερες αναφορές. Ακολουθούν αναφορές για την  πορεία της μετοχής, οι χορηγήσεις στο πλαίσιο του προγράμματος JESSICA σε συνεργασία με την ΠΑΓΚΡΗΤΙΑ  ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, η αναβολή της Γ.Σ. της τράπεζας με θέμα την συγχώνευσή της με την Τ-ΒΑΝΚ, τα αποτελέσματα 9μηνου και η έκθεσή της σε κρατικά ομόλογα

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΦΟΡΩΝ



Σταθερά «αρνητικό κλίμα» για τις τράπεζες.
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: Τα αρνητικά σχόλια συνδέθηκαν με τη σχεδιαζόμενη μείωση των αποδοχών των εργαζομένων της, την έκθεσή της σε κρατικά ομόλογα, την πορεία της μετοχής της, την χρηματοδότηση πολιτικών κομμάτων και τα αποτελέσματά της. Θετικά σχολιάσθηκαν η βράβευση της για το πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που υλοποιεί, η πορεία της μετοχής της, η κεφαλαιακή της επάρκεια, οι ρυθμίσεις/διευκολύνσεις για τα δάνεια των δημοσίων υπαλλήλων και η κερδοφορία της FINANSBANK.








ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ:
Μονάδα Ανάλυσης:  
οι ονομαστικές αναφορές στις τράπεζες ALPHA BANK, ATEBank, ΓΕΝΙΚΗ, EUROBANK, ΕΘΝΙΚΗ, ΕΜΠΟΡΙΚΗ, MARFIN, FBBBANK, MILLENIUM, PROBANK, PROTON, ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ, ATTICA BANK, ΚΥΠΡΟΥ, ΠΕΙΡΑΙΩΣ.
Κάλυψη: 
Τηλεοπτικοί Σταθμοί: 902, ALPHA, ALTER, ANT1, ET1, ET3,  EXTRA3, MEGA, NET, ΣΚΑΙ, STAR _ Ραδιοφωνικοί Σταθμοί: 902, ΑΝΤ1, ΑΘΗΝΑ 984, ΒΗΜΑ, FLASH, KOKKINO, NET, REAL, ΡΑΔΙΟ 9, ΣΚΑΙ _ Τύπος:  CITY PRESS, ESPRESSO, FINANCIAL BOX, REAL NEWS, ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ, ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ, ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ, ΑΞΙΑ, ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ, ΑΥΓΗ, ΑΥΡΙΑΝΗ, ΒΡΑΔΥΝΗ, ΕΘΝΟΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, ΕΞΠΡΕΣ, ΕΣΤΙΑ, ΧΩΡΑ, ΗΜΕΡΗΣΙΑ, ΙΣΟΤΙΜΙΑ, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, ΚΕΡΔΟΣ, ΛΟΓΟΣ, ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΜΕΤΟΧΟΣ, ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, ΝΙΚΗ, ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ 13, ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ, ΝΕΑ, ΒΗΜΑ, ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ, ΠΑΡΟΝ, ΠΟΝΤΙΚΙ, ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ.
Μεθοδολογία:
Οι αναφορές στα ραδιοτηλεοπτικά μέσα συλλέγονται αυτόματα σπό το σύστημα καταγραφής την πλατφόρμα [matrixMEDIA] και οι αναφορές στον τύπο από αποδελτίωση των εφημερίδων. Κάθε μία αναφορά ακούγεται / διαβάζεται και κωδικοποιείται, με βάση ειδικά πρωτόκολλα, όσον αφορά την τράπεζα, τη θεματολογική πλαισίωση και την πηγή. Στη συνέχεια οι αναφορές αναλύονται ποιοτικά με στόχο να αναδείξουν τον τρόπο με τον οποίο τα μέσα προβάλουν την είδηση. Η κωδικοποίηση και η ποιοτική ανάλυση πραγματοποιείται από ειδικά εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό.
Συγκριτικό πλεονέκτημα - Γιατί να επιλέξετε το  [matrixBANKS];
-          Χρησιμοποιεί μεθοδολογία στην οποία κάθε λέξη μετράει. Η ανάλυση δεν περιορίζεται σε μια γενική αξιολόγηση του συνόλου των δημοσιευμάτων που μπορεί να είναι παραπλανητική αλλά αναλύει σε βάθος κάθε λέξη και πρόταση στην οποία αναφέρεται μια τράπεζα στο σύνολο του δημοσιεύματος.
-          Για τον εντοπισμό των αναφορών χρησιμοποιούνται εξελιγμένα τεχνολογικά συστήματα αναζήτησης (speech to text and OCR), ώστε να διασφαλίζεται ότι κάθε λέξη ή πρόταση ακόμα και μικρής έκτασης ή διάρκειας θα αναλυθεί.
-          Για την κωδικοποίηση των αναφορών και στατιστική ανάλυση χρησιμοποιεί πρωτόκολλο κωδικοποίησης και εκπαιδευμένο προσωπικό με εμπειρία στην ανάλυση των μέσων και την τραπεζική ατζέντα.
-          Κάθε πληροφορία του εκάστοτε δημοσιεύματος αναλύεται σε επίπεδο μηνύματος. Κάθε ονομαστική αναφορά στην τράπεζα, τη διοίκησή της, τις ενέργειές της κωδικοποιείται μεμονωμένα.
-          Παρέχει συνοπτικά γραφήματα. Με εξελιγμένα στατιστικά εργαλεία (π.χ. Επικοινωνιακός Δείκτης) παρουσιάζει συνοπτικά γραφήματα, ώστε  να μη χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση από μέρους των συνδρομητών.

Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνήστε με την κα Μαρία Ξενοφώντος
Τ. +30 210 3615386, Ε. mariax@matrixmedia.gr


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ